2011. május 6., péntek

Transzfrontális ütközés

Azt eddig is tudtuk, hogy az uniós támogatások eltapsolásának legcsinosabb módja egy kis pályázat. Valami akármiről. Mindegy, hogy miről szól. Ennek újabb szép bizonyítéka az a kiadvány, amit egy ilyen projektecske mai nagyváradi bemutatóján volt szerencsém kapni.
Szegény Unió tolja, tologatja a pénzt - a határmenti együttműködésbe is, ugye. Hogy például román és magyar területek kohéziója erősödjön, meg ilyesmi...

Úgyhogy a Nagyváradi Egyetem és a Debreceni Egyetem újabb közös kutatási akármiben vesz részt. Aminek örömére kiadtak egy tájékoztató füzetet is a dologról. Amely kétnyelvű. Állítólag. A románt teljesen fel is ismertem. Ide csak a magyart illesztem be, mert azt már kevésbé.

Lehet kattintgatni a képekre, és élvezkedni, tele van csemegékkel.
Mint már az elején megtudhatjuk, az egésznek a keretet az adja, aminek a neve "magyarul": Transzfrontális Fejlődési Program Románia és Magyarország Között. Aha. Fejlődés van épp. Visszafejlődés. Ha tudná az Unió, hogy erre kell a pénze...
Frontális ütközés ez a két nyelv között. Transzfrontális. Mert amúgy a román változatot sikerült hibátlanul megjelentetni. A "magyart" távolról sem.

Még szerencse, hogy azt is megtudhatjuk: "az anyag nem képviseli a hivatalos álláspontját az EU". Mázli. Mert fú, mi lenne itt, ha még képviselné is, s ez lenne a hivatalos álláspontja az EU...

No, de lehet lapozgatni. A szövegtörzsben már meg sem jelöltem semmit, úgy "jó" az egész, ahogy van. Egyetemi szintű kordokumentum.










6 megjegyzés:

  1. Gúgel transzlétor befigyel...:D

    VálaszTörlés
  2. Azt gondoltam, engem nem ér az a "szerencse", hogy efféle bakikat örökítsek meg. Ma délelőtt viszont megbántam, hogy egy magyarlakta vidék kulturális eseményére nem vittem a fotóaparátomat :P
    Kós károly neve : Koós Károly. Azt hittem, elsírom magam.

    VálaszTörlés
  3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  4. Nagy K akart lenni: elnézést.

    VálaszTörlés
  5. Egyszerűen döbbenetes!

    VálaszTörlés